چگونه زیباتر شویم

زیبایی و تناسب اندام

آیا هر روز ساعات زیادی را جلوی آینه سپری می کنید به این فکر می کنید که با کدام روش های زیبایی می توانید زیبایی بیشتری به چهره خود ببخشید؟ اگرچه عمل های زیبایی و حتی میکاپ روشی مهیج برای بیان و تقویت ویژگی های صورت هستند، با این حال نیازی به تکیه بر آن برای تعریف زیبایی های خود نیست.  زیبایی طبیعی هر کس کافی است و با راهکارهایی ساده می‌توان آن را حفظ کرد و نیازی به عمل های جراحی سخت و طاقت فرسا نیست. بهتر است بدانید که یک ظاهر طبیعی و حتی بدون میکاپ به درخشش اصالت یک زن کمک می کند. حتما شما نیز بعضی از روزها حال و هوای میکاپ نداشته اید و متوجه شده اید که بدون آرایش زیباترید‌، چنین نیست؟


و اما چگونه زیباتر شویم


همه چیز به رژیم غذایی‌، عادات، سبک زندگی و برنامه های مراقبت از پوست برمی گردد. به طوری که حتی اگر یکی از این عناصر بهم بریزد، اثرات آن به طور حتم بر سلامتی و ظاهر کلی شما تأثیر خواهد گذاشت. 


چگونه زیباتر شویم


تغذیه مناسب


پیروی از یک رژیم غذایی مناسب‌، روش خوبی برای دستیابی به پوستی سالم است. حتما میوه هایی همچون پرتقال‌، سبزیجات و غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند دانه های کتان و گردو را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.


مصرف روزانه سیب زمینی شیرین و کدو تنبل نیز ضروری است. از مصرف تخم مرغ، مرغ، لوبیا، عدس، نخود و پنیر که حاوی پروتئین زیادی هستند نیز نباید غافل شد. یک رژیم غذایی سالم با تأمین تمام نیازهای بدن، پوست فرد را سالم و درخشان می سازد.


نوشیدن آب فراوان در جهت زیباتر شدن


نوشیدن آب فراوان


همانطور که می دانید هر سیستم و عملکردی در بدن به آب متکی است. از این رو‌، همیشه و همه جا یک بطری آب به همراه خود داشته باشید تا در طول روز بدن خود را هیدراته نگه دارید. نوشیدن روزانه ی 8 لیوان آب یا بیشتر‌، به دفع سموم از بدن کمک می کند‌، طراوت و شادابی پوست را حفظ کرده و چین و چروکش را از بین می برد. جالب است بدانید که مصرف خیار، لیمو، کدو سبز، برگ نعناع و سایر سبزیجات رنگ روشن نه تنها به حفظ آب بدن کمک می کنند‌، بلکه مواد مغذی مورد نیاز پوست را تامین می سازند. 


داشتن خواب راحت در جهت زیبا سازی خود


داشتن خواب راحت


یک خواب خوب شبانه بر نگاه و احساس شما تاثیر می گذارد‌، چراکه بدن به هنگام خواب تحت فرایند مهم ترمیم قرار می‌گیرد و نیرویش تامین می شود (درست همانطور که تلفن همراه باید شارژ شود)‌، در غیر این صورت نمی توان انتظار کارآیی صد درصد از بدن داشت. با تجربه 6 تا 8 ساعت خواب راحت‌، پوست صورت تان شاداب و درخشان به نظر می رسد و روند پیری تان کاهش می یابد. لازم به ذکر است که پوست هنگام خواب کلاژن جدید می سازد‌، پس اجازه ندهید مشکلی مانع خواب راحت و زیبایی پوست تان شود!



استفاده از محصولات آرایشی استاندارد


درست مانند تاثیر خوردنی‌‌ها  در سلامت کلی پوست‌، موادی که بر سطح پوست اعمال می شوند نیز بر شادابی و طراوت پوست تاثیر می گذارند‌، پس بهتر است از عناصر تشکیل دهنده آن‌‌ها آگاه باشید. پوست 60 درصد از محصولات مراقبت از پوست، مو و زیبایی را جذب می کند، بنابراین حتما قبل از مصرف چنین محصولاتی در مورد مواد تشکیل دهنده آن‌‌ها تحقیق کنید. از مصرف محصولات حاوی پارابن‌، سولفات و ... که ممکن است باعث تحریک پوست تان شوند یا موهای شما را خشک و وز کنند اجتناب کنید. از این رو‌، بهتر است از محصولات حاوی مواد طبیعی استفاده کنید. میتوانید به کمک مقالات زیر و انجام آنها در این زمینه به خود کمک نمایید.

1. ۵ ماسک خانگی برای پاکسازی پوست‌های چرب

2. فواید یخ برای پوست صورت چیست؟

3. فواید شگفت‌انگیز و خواص آلوئه ورا برای زیبایی پوست


زیبا تر شدن به کمک ورزش


ورزش


فعالیت بدنی، هم برای سلامت جسمانی و هم برای سلامت روانی شما بسیار حیاتی است. ورزش هایی چون دویدن، یوگا‌، شنا یا بوکس می‌توانند مفید باشند. به لحاظ علمی، ورزش برای سلامت پوست و بهبود روحیه فرد بسیار موثر است. داشتن حداقل سه ساعت فعالیت بدنی در هفته‌، منجر به بهبود سلامتی و گردش خون‌، رهایی از شر سموم‌، تقویت اکسیژن رسانی به پوست‌، تقویت اندورفین- که کاهش دهنده سطح استرس است- می‌شود و کل بدن، از جمله پوست را تسکین می‌بخشد! با این حال، اگر برای دویدن به پارک می‌روید، هرگز استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید.


زیباتر شدن به کمک مراقبت از پوست


پایبندی به یک روال معمول مراقبت از پوست


شما بایستی نوع پوست خود را بشناسید و برنامه ی ویژه ای برای مراقبت از آن تنظیم نمایید. روال CTM (پاک کننده، تسکین دهنده و مرطوب کننده) برای سلامت پوست ضروری است و نوع محصولاتی که برای تبعیت از این روش استفاده می‌کنید کاملاً به نوع پوست شما بستگی دارد. با پیروی از یک روال ثابت‌، بهبود چشمگیری در ظاهر پوست خود خواهید یافت. لطفا تحت هیچ شرایطی، بدون پاکسازی مناسب پوست، به رخت خواب نروید‌، چراکه در غیر این صورت مشکلات بسیاری برای پوست شما ایجاد می‌شود. از مصرف کرم دست و لوسیون بدن نیز غافل نشوید.


آیا می دانید چرا برخی از افراد استفاده از لوسیون را به کرم ترجیح می‌دهند و یا برعکس؟ حقیقت این است که هر نوع پوستی منحصر به فرد است. برخی از افراد، پوستی حساس دارند و باید در خصوص استفاده از محصولات مرطوب کننده برای مراقبت از پوست، احتیاط کنند. یک عامل دیگر که قبل از خرید باید به ذهن بسپارید این است که می‌‌خواهید به چه نتیجه‌ای برسید. برای مثال برخی از افراد به مرطوب کننده صورت با خاصیت ضدپیری نیاز دارند، این در حالیست که برخی دیگر تنها به یک پماد ساده برای نرم کردن پوست نیاز دارند.


قبل از انتخاب محصول مناسب برای پوست تان ممکن است نیاز باشد که محصولات گوناگونی را امتحان کنید اما لیست زیر به شما کمک می‌کند که انتخاب ساده تری داشته باشید.


برای پوست‌های مستعد آکنه:


اگر پوست تان مستعد آکنه است، بهتر است از لوسیون استفاده کنید. درصد روغن لوسیون پایین است، بافت سبکی دارد و زود جذب می‌شود. از طرف دیگر کرم می‌تواند باعث گیر افتادن چربی طبیعی پوست و مسدود شدن منافذ پوست شود. مطمئن باشید که لوسیونی را انتخاب می‌کنید که عاری از الکل است. مواد شیمیایی می‌توانند سبب خشکی پوست و تشدید ترک پوست شوند.


لوسیون حاوی موادی نظیر اتانول، اتیل الکل، متانول، ایزوپروپیل الکل، بنزیل الکل و الکل SD است. تولیدکنندگان این مواد را به لوسیون اضافه می‌کنند تا بافت سبک تری به آن بدهند و رطوبت بتواند راحت تر جذب شود. مشکل این افزودنی‌هایی که بر اساس الکل هستند این است که سدهای طبیعی پوست تان را از بین می‌برند. به طور کلی استفاده مکرر از این مواد روی پوست به سلامتی تان آسیب می‌زند.


برای پوست‌های چرب:


ممکن است افرادی که پوست‌ چرب دارند فکر کنند که نیازی به استفاده از مرطوب کننده ندارند و گاهی از الکل برای خشک کردن پوست صورت استفاده ‌کنند. اما این تلاش برای خشک کردن پوست می‌تواند سبب چرب شدن بیشتر پوست شود. چرا؟ چون این کار باعث تحریک پوست برای تولید چربی بیشتر می‌شود و منجر به نبردی چرب و بدون پایان می‌شود. 


به جای این کار، چند روز از لوسیون‌های غیر روغنی برای هیدراته کردن پوست تان استفاده کنید. سپس متوجه می‌شوید که سطح چربی پوست کم شده است. وقتی پوست به هیدراسیون بیشتر عادت کرد، تولید چربی را کندتر می‌کند.


برای پوست‌های خیلی خشک:


اگر پوست خیلی خشک و ترک خورده دارید، لوسیون را رد کنید و یک راست سراغ کرم بروید. این کار باعث ایجاد سدی محافظتی می‌شود که مانع از تبخیر رطوبت می‌شود. با خاصیت بهبود دهنده این کرم‌ها پوست خشک تان را نرم تر کنید.

 

لایه برداری پوست برای زیباتر شدن


لایه برداری پوست


لایه برداری‌، بخش حیاتی مراحل مراقبت از پوست است و در واقع کلید اصلی داشتن پوستی سالم و درخشان محسوب می‌شود. پوست بدن، همواره سلول های مرده را از سطح خود دفع می‌کند تا به تجدید سلول های سالم کمک کند.


شما می‌توانید با کمک یک لایه بردار ملایم، به این روند طبیعی کمک کنید‌، چراکه تجمع بیش از حد سلول های مرده روی سطح پوست می‌تواند منجر به مسدود شدن منافذ پوست، بروز جوش های سر سیاه ، آکنه و جوش شود. پس از فرآیند لایه برداری پوست‌، سرم‌‌ها و مرطوب کننده‌‌ها بهتر می‌توانند جذب پوست شوند و کارآیی بیشتری خواهند داشت. لازم به ذکر است که با استفاده از موادی مانند اسکراب قهوه و آرد نخودچی می‌توان اسکراب های طبیعی خانگی را ایجاد کرد. حداکثر دو بار در هفته این کار را انجام دهید تا بهبود قابل ملاحظه ای در سلامت پوست تان مشاهده کنید. برای اشنایی بیشتر با انواع اسکراب مقاله " اسکراب چیست و چه فوایدی دارد؟ " را مطالعه نمایید.


استفاده از کرم ضد آفتاب برای زیباتر شدن


استفاده از کرم ضد آفتاب


اشعهUVA ،UVB  و UVC خورشید دلیل اصلی پیری زودرس پوست هستند. پس حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا در آینده شاهد اثرات بالقوه آن روی پوست خود باشید. فاکتور حفاظتی در برابر خورشید یا SPF موجود در ضد آفتاب به جلوگیری از لک شدن پوست کمک می‌کند. متخصصان پوست توصیه می‌کنند که قبل از خروج از منزل‌، از ضد آفتابی با SPF 30 یا بیشتر استفاده کنید.


مقابله با استرس جهت زیبا سازی خود


مقابله با استرس


مشغله های روزمره زندگی های مدرنیته ی امروز‌، با استرس بسیاری همراه اند. از طرفی‌، این استرس کنترل نشده می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی نظیر آکنه‌، سردرد، فشار خون‌، ریزش و سفیدی موها شود. البته این‌‌ها تنها چند مورد از عوارض شدید استرس هستند. اگر نمی‌توانید به طور کامل از استرس های ناشی از کار و زندگی خلاصی یابید، باید راهی برای مدیریت آن‌‌ها پیدا کنید. مدیتیشن، یک فنجان دمنوش حال خوب، گوش فرا دادن به موسیقی یا مشغول شدن به فعالیت های مورد علاقه می‌تواند حال دلتان را خوب کند.


نوشیدن چای سبز برای زیبا تر شدن


نوشیدن چای سبز


چای سبز‌، غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی است که برای بدن بسیار مفید هستند. این چای حاوی "کاتچین" است- نوعی آنتی اکسیدان که از آسیب دیدن سلول‌‌ها جلوگیری می‌کند. چای سبز‌، کلسترول و فشار خون را کاهش می‌دهد و گردش خون و سلامت پوست را بهبود می‌بخشد. آنتی اکسیدان قوی EGCG موجود در این چای با کاهش جذب چربی، به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. پس تا می‌توانید از این نوشیدنی سالم مصرف کنید تا جایی که تبدیل به یک عادت شود!


ماساژ صورت جهت زیباتر شدن


ماساژ صورت


ماساژ یک روز در میان پوست صورت می‌تواند باعث کاهش چین و چروک، درخشندگی، سفت شدن پوست و جوان سازی آن شود. علاوه بر این به کاهش استرس نیز کمک می‌کند. چینی ها‌، این روش را با هدف قرار دادن نقاط فشار پوست اجرا می‌کنند. می‌توان از کرم ماساژ صورت (مثل لوسیون‌‌ها یا روغن نارگیل) برای این منظور استفاده کنید تا در حین ماساژ‌، پوست صورت خود را مرطوب کنید.


تقویت موها به کمک مواد طبیعی


تقویت موها


موهای نرم و براق نشانه سلامت موهاست و بر زیبایی طبیعی چهره تان می‌افزاید. تعریق، آلودگی و کثیفی درخشندگی طبیعی موهای شما را از بین می‌برد. بنابراین مراقبت و تقویت موها با روغن نارگیل، روغن زیتون یا بادام- حداقل یک بار در هفته- بسیار مهم است. درمان های اسپا برای مو نیز بسیار مهم هستند زیرا روغن زدن به مو به تنهایی برای تقویت موها کافی نیست. از محصولات مراقبت موی فاقد سولفات و سایر مواد شیمیایی مضر استفاده کنید. سعی کنید موهای خود را به طور طبیعی خشک کنید و حالت دهید و از کاربرد سشوار و ابزارهای حالت دهنده مو اجتناب کنید چراکه به موهایتان آسیب می‌رسانید. می‌توانید برای درخشش و تقویت موهای خود از روغن آرگان استفاده کنید تا به زیبایی طبیعی ظاهر خود نیز بیفزایید.


پوشیدن لباس های مناسب


پوشیدن لباس های مناسب


لباس هایی که می‌پوشید بر ظاهر شما تاثیر می‌گذارند. از این رو‌، لباس هایی را انتخاب کنید که کاملاً متناسب با ظاهر شما باشند. لباس های خیلی تنگ یا خیلی گشاد می‌توانند ناراحت کننده باشند و از طرفی سبک پوشش شما را برهم زنند. پس بهتر است بدانید که پوشیدن لباس های مناسب‌، اعتماد به نفس و حس زیبایی را در شما تقویت می‌کنند.


آراستگی و حذف موهای زائد بدن


آراستگی و حذف موهای زائد بدن


خود را از سر تا پا مرتب نگه دارید تا زیباتر به نظر برسید و احساس خوبی داشته باشید. به طور مرتب از شر موهای زائد بدن- ترجیحا با اپیلاسیون- رهایی یابید. مرتبا دوش بگیرید، از عطر یا خوشبو کننده استفاده کنید، موهای خود را مرتب کنید و خود را تمیز نگه دارید. به مانیکور، پدیکور و آراستگی ابروهای خود اهمیت دهید زیرا ابروها، قاب صورت را تشکیل می دهند و نمی‌توان از تاثیر ابروهای مرتب در زیبایی چهره چشم پوشی کرد. 


آرایش ملایم ابرو نیز می تواند تاثیر بسزایی در افزایش و حفظ زیبایی شما داشته باشد. اولین گام برای شکل دهی به ابروها و سپس طراحی آنها، استفاده از مداد ابرو است. با این کار، مناطقی از ابرو که نیاز است موهای آن کنده شود یا داخل آن پر گردد مشخص می‌شود. با استفاده از پماد یا پودر ابرو و با یک براش ابروی اریب می‌توانید به راحتی داخل نواحی کم پشت و تنک را پر کنید. از نوک کمان شروع کرده و به سمت داخل پیش بروید. سپس برای فیکس کردن هر چیزی در جای خودش از ژل ابروی شفاف یا رنگی استفاده کنید و کمان‌های بولد و زیبا که صورت را کادربندی می‌کنند.


با این حال شما مجبور نیستید در هر بار آرایش از تمام این محصولات ابرو استفاده کنید. بسته به روتین شما می‌توانید هر محصول را ترکیب کرده و با هم هماهنگ کنید تا ابروهایی بولد شده یا با نتیجه کار کاملا طبیعی داشته باشید.

 

 مراقبت از لبخند زیبا


 مراقبت از لبخند زیبا


سلامت دهان و دندان به مراقبت نیاز دارد. حداقل دو بار در روز با یک خمیر دندان حاوی فلوراید دندان های خود را مسواک بزنید (برای این کار حتما مسواک مناسبی انتخاب کنید و طرز صحیح مسواک زدن را یاد بگیرید)‌، هر روز نخ دندان بکشید، از دهان شویه استفاده کنید و دندان های خود را سالم و تمیز نگه دارید. برای چکاپ سلامتی دهان و دندان‌، هر شش ماه یک بار به دندان پزشک مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که یک لبخند زیبا‌، باعث زیبایی ظاهر شما می‌شود و همچنین اعتماد به نفس شما را تقویت می‌کند.


اصلاح موهای سر


اصلاح موهای سر


اصلاح موهای سر باعث بهبود ظاهر موها و زیبایی فرد می‌شود. حتما در فواصل منظم (حداقل دو ماه یک بار) موهای خود را کوتاه کنید. با اصلاح موهای ناسالم و موخوره‌‌ها بر حجم و درخشندگی موهایتان نیز می‌افزایید. پس اگر می‌خواهید بر رشد طبیعی موهای خود بیفزایید، موهای خود را هر چند وقت یک بار اصلاح کنید.


دست نزدن به جوش ها


دست نزدن به جوش ها


همه افراد در طول زندگی خود جوش هایی در پوست خود تجربه می‌کنند- البته برخی بیشتر از دیگران. پس نیازی به ناراحتی و نگرانی نیست. بدترین کاری که می‌توانید با جوش های خود انجام دهید این است که به محض مشاهده آن‌‌ها بخواهید از شر آن‌‌ها خلاصی یابید. تحت هیچ شرایطی جوش های خود را لمس نکنید یا سعی نکنید آن‌‌ها را فشار دهید- زیرا در این صورت اوضاع را بدتر می‌کنید.

 

در عوض، روش هایی را انتخاب کنید که این جوش های مزاحم را درمان کند و اثری از آن‌‌ها به جای نگذارد. می‌توانید مقداری روغن درخت چای را روی جوش خود بزنید و اجازه دهید تا خشک شود. برای خلاص شدن از شر جوش‌‌ها می‌توانید از رتینول یا بنزوئیل پراکسید نیز استفاده کنید. از محلول های شستشوی صورت با درصد پایین اسید سالیسیلیک نیز می‌توانید استفاده کنید. صبر‌، نکته کلیدی خلاصی از شر جوش هاست!


مصرف مکمل های غذایی ضروری


مصرف مکمل های غذایی ضروری


برای حفظ ظاهر زیبای پوست‌، نباید از مصرف مکمل های غذایی غافل شد اما باید توجه داشت که نمی‌توان این مکمل‌‌ها را جایگزین مصرف غذاهای معمول کرد، بلکه برای افزایش مزایای مواد غذایی مصرفی‌، بایستی این موارد را به برنامه رژیم غذایی خود افزود. از این رو مصرف مکمل هایی چون ویتامین A ، B12، C ، D E ، کلسیم، آهن، روی و محصولات ویژه ای مانند روغن ماهی و پروبیوتیک‌‌ها در کنار یک رژیم غذایی سالم، ضرورت پیدا می‌کند. مواد مغذی بدن طی عواملی چون مصرف الکل، عفونت‌‌ها و آلرژی به سرعت تخلیه می‌شود و بر زیبایی ظاهری فرد نیز تاثیر می‌گذارد، از این رو‌، مصرف مکمل‌‌ها امری ضروری است.


ترک عادات بد غذایی


ترک عادات بد


از مصرف الکل، سیگار و پیروی از عادات بد غذایی بپرهیزید. مصرف فست فودهایی چون همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده، نوشابه و سایر مواد قندی سرخ کرده، آسیب زیادی بر سلامتی و شکل ظاهری فرد وارد می‌کنند. همچنین بهتر است مصرف قند، الکل و استعمال دخانیات خود را کاهش دهید زیرا این موارد نه تنها برای سلامتی اندام های حیاتی بدن مضرند، بلکه منجر به مسائل دیگری می‌شوند که به وضوح تاثیر خود را در ظاهر شما نشان می‌دهند. اگر قادر به ترک این عادات بد غذایی نیستید لااقل تعادل خوبی بین غذاهای سالم و فست فودها برقرار کنید.


کرم زدن قبل از خواب


کرم زدن قبل از خواب


این کار باعث می‌شود که صبح هنگام به بهترین شکل خود از خواب بیدار شوید. در طول روز، پوست افراد در معرض دود‌، آلودگی‌، اشعه خورشید و رادیکال ‌‌ها ی آزاد بسیاری قرار می‌گیرد که باعث پیری زودرس می‌شوند. کرم در طول شب رطوبت و مواد مغذی لازم برای پوست را در اختیار آن قرار می‌دهد. در انتخاب کرم مناسب برای پوست خود دقت لازم را به عمل آورید چراکه یک کرم خوب، به طور قابل‌ ملاحظه ‌ای باعث تغییر بافت و لطافت پوست شما می‌‌شود.


حفظ تناسب اندام


حفظ تناسب اندام


حفظ تناسب اندام نه تنها از وارد آمدن فشار بر روی ستون فقرات، ماهیچه‌‌ها و رباط‌‌ها جلوگیری می‌کند بلکه بر نحوه برخورد اطرافیان با شما نیز تاثیر می‌گذارد. پوزیشن بد و نامناسب، سطح انرژی شما را پایین می‌برد و باعث می‌شود که مسن‌ تر به نظر برسید و به کمرتان نیز آسیب می‌رساند. پس همیشه و در هر سنی بر نحوه نشستن، قدم زدن و حرکات خود توجه داشته باشید.


استفاده از ماسک های صورت خانگی


استفاده از ماسک های صورت خانگی


چه چیزی بهتر از آن است که پوست صورت خود را با ماسکی که خود در منزل و با کمک مواد اولیه موجود در آشپزخانه تان تهیه می‌کنید‌، تقویت کنید؟! کاربرد مرتب این ماسک‌‌ها به طراوت و شادابی پوست شما کمک می‌کنند. ماسکی تهیه کنید که متناسب با نیازها و نوع پوست شما باشد.می‌توانید از موادی چون عسل، آلوئه ورا، آرد نخودچی، ماست، بلغور جو دو سر و میوه‌‌ها برای این کار استفاده کنید چون این‌‌ها گزینه ‌‌ها ی بسیار خوبی برای تهیه ماسک ‌‌ها ی خانگی هستند.


استفاده از روبالشی های ابریشمی


استفاده از روبالشی های ابریشمی


خوابیدن روی بالشی نرم و با روکشی ابریشمی ظاهر خطوط و چین و چروک موجود روی پوست صورت را کاهش می‌دهد و نه تنها بر پوست که بر روی موهای تان نیز تاثیر مثبتی دارد. ابریشم به طور طبیعی در برابر گرد و غبار و سایر ذرات آلرژن مقاوم است. امروزه این روبالشی های ابریشمی به یک مد تبدیل شده‌ اند، اما گذشته از آن که یک مد محسوب ‌شوند، مزایای بسیار مهم تری دارند.


شرکت در فعالیت های شاد و مهیج


شرکت در فعالیت های شاد و مهیج


استرس و یکنواختی زندگی های امروزی‌، شادی و نشاط را از زندگی‌‌ها دور کرده و افراد را ناراحت و افسرده ساخته است. از این رو مهم است که شاد باشید و شاد زندگی کنید و به فعالیت هایی بپردازید که واقعا شما را خوشحال می‌کنند. نقاشی کنید، دوچرخه ‌سواری کنید، به موسیقی گوش فرا دهید یا آشپزی کنید. برای خود وقت بگذارید و اگر تنها چیزی که شما را خوشحال می‌کند نوشیدن قهوه صبحگاهی است‌، سعی کنید زمان بیشتری برای آن اختصاص دهید. 

چگونه زیباتر شویم
بایستی در هر شرایطی به خود عشق بورزید و خودتان را دوست داشته باشید به طوری که انرژی و هاله شما هر کسی که ارزش شما را نمی‌داند از خود دور کند. عشق ورزی به خود‌، امری خودخواهانه نیست‌، تنها کافی است به همان اندازه که به دیگران ارزش قائل اید به خودتان نیز ارزش قائل شوید. همه ما نقص ‌‌ها یی داریم، اما باید همه این نقص‌‌ها را بپذیریم و خود را دوست بداریم.

مالکیت معنوی مجله سلامت پلاس (healthplusmag.ir) علامت تجاری ناشر است. سایر علائم تجاری مورد استفاده در این مقاله متعلق به دارندگان علامت تجاری مربوطه می باشد. ناشر وابسته یا مرتبط با دارندگان علامت تجاری نیست، و توسط دارندگان علامت تجاری حمایت، تایید یا ایجاد نشده است، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد و هیچ ادعایی از سوی ناشر نسبت به حقوق مربوط به علائم تجاری شخص ثالث وجود ندارد.


لینک سایت مرجع

استرس و یکنواختی زندگی های امروزی‌، شادی و نشاط را از زندگی‌‌ها دور کرده و افراد را ناراحت و افسرده ساخته است.

Image