توصیه ابن سینا برای داشتن پوستی صاف و شفاف

تغذیه سالم

ابوعلی سینا در کتاب قانون خود در مورد زیبایی پوست راهکارهایی را به شرح زیر ارائه داده است.

ابوعلی سینا بر نقش تغدیه سالم در زیبایی و شفافیت پوست تاکید می‌کند و بیان می‌کند:« بدان که تا خون بیشتر به سوی پوست آید صفا و روشنی و سرخی مطبوع و زیبایی پوست بیشتر می‌شود. با این همه که مسئله اساسی خون‌رسانی است، ولی باید برای حفظ زیبایی پوست تن را از گرما، سرما و از باد حفظ کرد. مواد تناولی برای تولید خون خوب به‌کار می‌آیند. نخود، تخم‌مرغ نیم‌بند و انجیر بخورند. انجیر برای خون بسیار خوب است و به زیبایی پوست کمک می‌کند.»

ایشان تناول انجیر خشک و خرمای کال را برای فردی که تازه دوره نقاهت را پشت سر گذاشته و به تیرگی چهره مبتلا شده است توصیه می‌کند زیرا که هر دو این مواد باعث تصفیه خون و داشتن پوستی صاف و شفاف با طب سنتی می‌شوند. همچنین بیان می‌کنند که فرد بیمار برای شادابی و زیبایی مجدد پوست باید چند روز پیاپی ناشتا شیر بنوشد. ایشان همچنین مصرف ترب، تره، پیاز و کلم و سیر و زعفران را در زیبایی پوست موثر می‌دانند و در دیدگاه ایشان فرد باید بر مصرف آن مداومت داشته باشد.علاوه برموارد گفته شده کم خونی نیز می‌تواند سبب بسیاری از مشکلات پوستی شود.

توصیه ابن سینا برای داشتن پوستی صاف و شفاف
برای حفظ زیبایی پوست تن را از گرما، سرما و از باد حفظ کرد.

مالکیت معنوی مجله سلامت پلاس (healthplusmag.ir) علامت تجاری ناشر است. سایر علائم تجاری مورد استفاده در این مقاله متعلق به دارندگان علامت تجاری مربوطه می باشد. ناشر وابسته یا مرتبط با دارندگان علامت تجاری نیست، و توسط دارندگان علامت تجاری حمایت، تایید یا ایجاد نشده است، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد و هیچ ادعایی از سوی ناشر نسبت به حقوق مربوط به علائم تجاری شخص ثالث وجود ندارد.


لینک سایت مرجع

ابوعلی سینا بر نقش تغدیه سالم در زیبایی و شفافیت پوست تاکید می‌کند

Image