جوانسازی پوست با طب سنتی

زیبایی و تناسب اندام

جوانسازی پوست با طب سنتی

از آنجایی که پوست در زیبایی و اعتماد بنفس افراد نقش زیادی دارد، امروزه توجه ویژه‌ای به جوانسازی و سلامت پوست می‌شود. جوانسازی پوست در طب سنتی به صورت غیر تهاجمی و با هزینه‌های بسیار کم صورت می‌گیرد. در این مقاله روش‌های مختلف جوانسازی پوست بیان می‌شود.

منظور از جوانسازی پوست چیست؟

همان طور که با گذشت زمان ارگان‌های داخلی مثل قلب، استخوان‌ها و… دچار مشکل می‌شوند و نیاز به ترمیم و تقویت دارند. پوست صورت نیز دچار عوارض می‌شود و نیاز به رسیدگی و ترمیم دارد که به آن جوانسازی پوست می‌گویند. روش‌های مختلفی برای جوانسازی پوست در طب سنتی و طب مدرن وجود دارد که هر کدام خواهان و طرفدار خاص خود را دارد.

چه عواملی باعث بروز پیری زود رس پوست می‌ شود؟

علاوه بر گذر زمان  که مهم‌ترین عامل در بروز عوارض پیری پوست است، سبک زندگی غلط، تغدیه و خواب نامناسب و عدم تحرک در سلامت پوست تاثیر گذار است‌. مسلما رفتارهای نادرست مثل مصرف دخانیات و مشروبات الکلی در کنار آسیب به اعضای داخلی باعث آسیب به پوست نیز می‌شود. پس در ابتدا برای جوانسازی پوست در حوزه طب سنتی اصلاح تغذیه‌ای و رفتاری بایستی صورت گیرد.

نشانه‌ های پیری پوست صورت

خوب است با بعضی نشانه‌های پیری پوست آشنا شویم:

افتادگی پوست صورت

با گذشت زمان تولید کلاژن و الاستیک که دو پروتئین مهم در حفظ حالت کسشانی هستند در بدن بسیار کم می‌شود. کلاژن از الیاف محکم تشکیل شده و به حفظ ساختار و شکل پوست کمک می‌کند. الاستین خاصیت ارتجاعی به پوست می‌دهد و باعث می‌شود وقتی پوست کشیده شد به حالت اول خود بازگردد.

عواملی مثل خوابیدن روی صورت، لاغری سریع و استفاده از دخانیات و الکل نیز در تشدید افتادگی صورت نقش بسزایی دارد که با تکنیک‌های جوانسازی پوست در طب سنتی می‌توان اقدام به پیشگیری و رفع افتادگی پوست کرد.

چین و چروک

هنگام حرف زدن، خندیدن، لبخند زدن و اخم کردن ممکن است در قسمت‌های مختلف پوست صورت مثل اطراف لب، پیشانی، اطراف چشم چین‌هایی ایجاد شوند. این چین‌ها در زمان جوانی به دلیل تولید کلاژن و اسلاتیک پوست بلافاصله برطرف می‌شدند اما با مرور زمان تبدیل به خطوط ریز و سپس چین و چروک می‌شوند و از نشانه‌های بارز پیری هستند.

البته این چین و چروک مختص صورت نیست و امکان دارد این آثار را در دست‌ها،بازو و بدن نیز مشاهده کنید. روش‌های مختلف جوانسازی پوست در طب سنتی برای از بین بردن چین و چروک وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

تغییر رنگ پوست

با مرور زمان پوست شفافیت خود را از دست می‌دهد و رنگدانه بیشتری تولید می کند. این امر باعث تیره شده پوست صورت می‌شود. البته بعضی عوامل و بیماری‌ها مثل وراث، مشکلات کبدی و بیماری‌های هرمونی نیز در تیره شدن پوست نقش دارند.

خشکی پوست

خشکی پوست عارضه‌ای است که اکثرا در افراد مسن دیده می‌شود، اما افراد جوان‌تر نیز به دلیل‌ سبک زندگی نادرست با آن درگیر هستند. در این حالت لایه بیرونی پوست رطوبت خود را از دست می‌دهد. پوست‌های خشک در برابر بیماری‌های پوستی و حساسیت‌ها آسیب‌پذیرتر هستند. از این رو یکی از اقدامات جوانسازی پوست در طب سنتی برطرف‌ کردن خشکی پوست است.

منافذ باز پوست

یکی از مشکلات پوستی که بیشتر افراد از آن ابراز ناراحتی می‌کنند، منافذ باز پوست است. این منافذ محیطی مناسب برای باکتری‌ها و میکروب‌ها است‌. از طرفی جمع شدن آلودگی و گرد و غبار هوا در این منافذ باعث ایجاد جوش و بخصوص جوش‌های سرسیاه می‌شود که اگر درمان نشود این منافذ بازتر و پوست آسیب پذیرتر خواهد شد.

افتادگی پلک

افتادگی پلک در گذر زمان به دلیل نیروی جاذبه زمین و بعضی رفتارهای نادرست مثل کشش پوست به هنگام شست و شوی صورت یا خواب ایجاد می‌شود. در طب نوین معمولا از جراحی و روش‌های تهاجمی برای رفع این مشکل استفاده می‌شود. اما برای رفع افتادگی پلک و جوانسازی پوست در طب سنتی از روش‌های غیر تهاجمی و اصلاح سبک زندگی بهرمند می‌شویم.

سیاهی و پف زیر چشم

اطراف چشم پوست خیلی حساسی دارد که دلایلی مثل تغدیه نادرست، کم خوابی، آلرژی، تغییرات هورمونی و حتی سرماخوردگی ساده باعث تیره شدن یا پف آن می‌شود و زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این عارضه می‌تواند ارثی باشد و در هر سنی دیده شود.

جوانسازی پوست با طب سنتی
برای جوانسازی پوست در حوزه طب سنتی ابتدا به اصلاح مزاج و حل مشکلات ارگان‌های داخلی مثل کبد و کلیه پرداخته می‌شود. چرا که وجود مشکلات داخلی، بر روی پوست و زیبایی آن نقش بسزایی دارد. برای نمونه مشکلات کبدی باعث ایجاد لک و تیرگی پوست می‌شود یا وجود مشکل در کلیه یکی از عوامل پف زیر چشم است. این طب در کنار اصلاح و معالجه بیماری‌های داخلی با استفاده از بخور، دمنوش، کرم، ماسک و عرقیات و… برای از بین بردن عوارض پیری پوست تلاش می‌کند.

مالکیت معنوی مجله سلامت پلاس (healthplusmag.ir) علامت تجاری ناشر است. سایر علائم تجاری مورد استفاده در این مقاله متعلق به دارندگان علامت تجاری مربوطه می باشد. ناشر وابسته یا مرتبط با دارندگان علامت تجاری نیست، و توسط دارندگان علامت تجاری حمایت، تایید یا ایجاد نشده است، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد و هیچ ادعایی از سوی ناشر نسبت به حقوق مربوط به علائم تجاری شخص ثالث وجود ندارد.


لینک سایت مرجع

جوانسازی پوست در حوزه طب سنتی چینی بسیار پرطرفدار است.

برچسب ها
Image