روش های افزایش قد

تغذیه سالم

قد بلند بودن مزایای خاص خودش را دارد. قد بلند شما را لاغرتر، عضلانی‌تر و با اعتماد به‌نفس‌ تر نشان می‌دهد. متاسفانه، برخلاف وزن، قد افراد به راحتی قابل تغییر نیست و افزایش قد تابع عوامل زیادی است. در دوران بلوغ، میزان رشد قد می تواند هر سال تا 4 اینچ افزایش یابد. افراد در این دوره به حداکثر قد خود می رسند. به طور معمول، رشد در دختران زودتر از پسران شروع می شود و در حدود 16 سالگی متوقف می شود. پسرها در پایان نوجوانی دچار افزایش ناگهانی قد می شوند. مسئله ای که ذهن افراد را درگیر کرده است افزایش قد پس از نوجوانی می باشد. قد توسط طیف وسیعی از عوامل تعیین می شود، از جمله: ژنتیک جنسیت شرایط و بیماری های خاص تغذیه ورزش ژنتیک تاثیر بیشتری در قد افراد دارد.

مطالعاتی که روی دوقلوها انجام شده است نشان می دهد که بزرگترین عامل در تعیین تیپ بدنی افراد، وراثت است. اگر پدر و مادر فردی قد بلند باشند، احتمال اینکه آن فرد نیز قد بلند باشد، بیشتر است. همچنین اگر والدین فرد قد کوتاهی داشته باشند، احتمال اینکه فرد نیز کوتاه قد شود بسیار زیاد است. جنسیت یکی دیگر از عوامل بیولوژیکی است که در تعیین قد افراد نقش دارد. به صورت کلی در زنان پتانسیل قد کمتری نسبت به مردان دیده می شود. راهکارهای افزایش قد: افزایش قد یک فرایند طولانی‌مدت است و نمی‌توان در کمترین زمان ممکن به این هدف دست پیدا کرد. با این وجود، تحقیقات نشان داده است که برخی روش‌های زیر می‌توانند به شما در افزایش قد کمک کنند:

راهکارهای پزشکی برای افزایش قد: بررسی راهکارهای پزشکی از جمله داروهای هورمونی و تزریق هورمون رشد برای افزایش قد.

تغذیه مناسب و افزایش قد: بررسی نحوه تأثیر تغذیه مناسب بر رشد قد و معرفی غذاهایی که به افزایش قد کمک می‌کنند.

تمریناتی که به افزایش قد کمک می‌کنند: معرفی تمریناتی که می‌توانند به افزایش قد کمک کنند و رعایت نکات مهم در این حین.

راهکارهای طب سنتی برای افزایش قد: بررسی راهکارهای موجود در طب سنتی برای افزایش قد، مانند مصرف گیاهان خاص و رعایت نکات مشخص. 

روش‌های روانشناختی برای کمک به افزایش قد: بررسی روش‌های روانشناختی مانند تمرینات مدیتیشن و تمرینات تمرکز برای کمک به افزایش قد.

محصولاتی برای افزایش قد: معرفی محصولاتی که برای افزایش قد عرضه شده‌اند، مانند محصولات کمپرسی و روغن‌های خاص راهکارهای پزشکی برای افزایش قد برخی افراد در شرایطی هستند که به دلیل مشکلاتی مانند بیماری‌های مزمن، اختلالات غدد، پوکی استخوانی، سوء تغذیه، کم‌خونی و… ممکن است قد کوتاهی داشته باشند.

در این موارد پزشکان ممکن است از راهکارهای زیر استفاده کنند: تجویز هورمون رشد (GH) به بیمارانی که بیماری های غددی دارند مشاوره در خصوص تغذیه و رژیم غذایی مناسب تجویز داروهای کمکی مانند استروئیدها، باعث افزایش ضخامت استخوان‌ها و در نتیجه افزایش قد شده لازم به ذکر است که پیش از هرگونه تصمیم‌گیری باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 استفاده از روش های طب سنتی برای افزایش قد

چای کوهی: چای کوهی یک روش طب سنتی برای افزایش قد است که در بسیاری از جوامع قدیمی استفاده می شود. چای کوهی دارای مواد شیمیایی بسیاری است که می تواند سلول‌های بدن را تحریک کرده و به افزایش رشد استخوان کمک کند.

سوسن آتش: سوسن آتش یک گیاه طب سنتی است که در بسیاری از مناطق جنوب آسیا و ایران کشت می شود. با توجه به تحقیقات، برگ های سوسن آتش دارای ویتامین D و مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر هستند که به سلامت استخوان کمک می کنند و می توانند به افزایش قد کمک کنند.

عرق گل گاو زبان: توصیه می شود که افراد قبل از خواب، با مصرف عرق گل گاو زبان، با ترکیب شیرین بیان برای درمان مشکلات مختلف مانند رشد کم، تیرگی چشم و غیره مصرف کنند. عرق گل گاو زبان دارای گروهی از مواد شیمیایی به نام هورمون های استروئیدی بوده، که به سلامت استخوان بدنو درنهایت به فرد کمک می کند قد خود را افزایش دهد.

تمرینات استقامتی: تمرین های استقامتی مانند دویدن، شنا و بسکتبال می توانند به افزایش قد کمک کنند. در حین تمرین استقامتی، نیازهای انرژی بدن افزایش می یابد و بدن واکنش می دهد با ترشح هورمون هایی که به سلامت استخوان اندام های بدن کمک می کنند. به دلیل این تأثیر، تمرینات استقامتی ممکن است به فرد کمک کند که قد خود را افزایش دهد. لازم به ذکر است که مصرف هر یک از گیاهان یا مواد طبیعی ذکر شده باید برای هر شخص براساس عوامل مختلفی مانند دیابت، چاقی و سایر مشکلات ایمنی بررسی شود. بهتر است قبل از مصرف هر یک از این روش ها با پزشک خود در مورد این موضوع صحبت کنید.

رژیم غذایی سالم یک رژیم غذایی سالم برای داشتن بدنی متناسب بسیار مهم است. به خصوص در سال های نوجوانی، داشتن یک رژیم غذایی متعادل برای رشد ضروری است. غذاهای غنی از مواد مغذی باعث می شود پتانسیل رشد شما به حداکثر برسد. بزرگسالان نیز می توانند بدن خود را به همین ترتیب متناسب و سالم نگه دارند. مواد مغذی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا به تقویت استخوان ها و مفاصل شما برای افزایش قد کمک کند.

مطالعات و شواهد نشان می دهند که تغذیه به عنوان یکی از عوامل اصلی در افزایش قد موثر می باشد. مشاهدات ثابت کرده اند که تفاوت زیادی در قد افرادی که در وضعیت های اقتصادی متفاوتی هستند وجود دارد. کلسیم، منیزیم و ویتامین D ریزمغذی هایی هستند که برای استحکام استخوان باید مصرف شوند. همچنین پروتئین ها به ترمیم آسیب های بافتی کمک می کنند. برخی از مطالعات نشان می دهند که پروبیوتیک ها باعث رشد در کودکان می شوند. این مواد مغذی برای بدن ضروری بوده و در سالهای اولیه رشد انسان بر قد او تاثیر می گذارند. الگوی خواب یک الگوی خواب ثابت و نرمال برای رسیدن به قد بلند بسیار مهم است.

غدد هیپوفیز در شب ها هورمون های رشد ترشح می کنند. این هورمون ها باعث افزایش قد و ضخیم شدن استخوان ها می شوند. بهم زدن نظم الگوی خواب یا کم خوابی عملکرد بدن را مختل می کند. وضعیت صحیح خوابیدن به علت تاثیر آن بر شکل ستون فقرات بسیار مهم است. خوابیدن در وضعیت نادرست ممکن است ستون فقرات و گردن را تحت فشار قرار دهد و منجر به توقف رشد در آن قسمت از بدن شود. محققان دانشگاه ویرجینیا آزمایشی را روی 23 نوزاد انجام دادند. آنها از والدین نوزادان خواستند تا قبل از خواب جزئیات نحوه خوابیدن نوزادان خود را ثبت کنند. محققان مشاهده کردند که هر بار که نوزاد به موقع و در وضعیت صحیح می خوابد، میزان رشد به طور میانگین حدود 43 درصد افزایش می یابد. همچنین به ازای هر ساعت خواب اضافه، 20 درصد افزایش قد مشاهده می شود.

ورزش برای افزایش قد ورزش منظم برای کودکان و بزرگسالان ضروری است. ورزش باعث افزایش تولید هورمون رشد می شود. تمرینات قدرتی و کاردیو تناسب اندام شما را حفظ کرده و شما را لاغر نگه می دارد. ورزش افزایش قد به شما کمک می کند تا قد بلندتر به نظر برسید. ورزش هایی مانند یوگا و سایر تمرینات انعطاف پذیری نیز می توانند کمک کننده باشند. افراد مسن می توانند ورزش های ملایم مانند پیاده روی و تمرینات قدرتی را با شدت کم و به طور منظم انجام دهند تا به پوکی استخوان مبتلا نشوند.

روش های روانشناختی و تمرکزی تمرینات کششی: تمرینات کششی مانند یوگا و تمرینات استقامتی می‌تواند به افزایش قد کمک کند. این تمرینات باعث کشیده شدن عضلات و بافت‌های نرم تر می‌شود و قابلیت کشش بیشتری را به بدن می‌بخشد. به عنوان مثال: تمرینات یوگا به افزایش قد کمک می کند. تمرینات یوگا شامل حرکات و تمرینات کششی است که باعث کشیده شدن عضلات و بافت های نرم بدن می شود که در نتیجه بلندتر شدن عضلات و کمک به افزایش قد می شود.

برخی تمرینات یوگا مانند تمرین شیرینگان، پادۀ هسته، ستوتاسانا، ترایکوناسانا، فارساندوکناسانا و ارو پاسچیموتاناسانا (Paschimottanasana) می توانند به طور خاص به افزایش قد کمک کنند. استفاده از تمرینات یوگا مراقبت از ستون فقرات، آرامش افزایی، تعادل احساسی، کاهش استرس و افزایش انعطاف پذیری عضلات را نیز به دنبال دارد که همگی به افزایش قد کمک می کنند. لازم به ذکر است که برای بهترین نتیجه، تمرینات یوگا را به طور منظم و با رعایت توصیه‌های صحیح انجام داد. همچنین برای افزایش قد، تمرینات دیگری نیز مانند تمرینات کششی و تمرینات ورزشی می‌توانند ترکیب شوند.

لباس های افزایش گردش خون: برخی از شرکت‌های تولید کننده این لباسها مدعی هستند که این محصول می‌تواند به تحریک فشار خون و جریان خون در منطقه‌ی ستون فقرات کمک کرده و در نتیجه باعث رشد قد شود.

روغن گیاهی: برخی روغن‌های گیاهی به عنوان کمک‌هایی برای رشد قد معرفی شده‌اند. این روغن‌ها به دلیل حاوی مواد مغذی مانند ویتامین D و کلسیم در بدن می‌توانند به رشد استخوان‌ها کمک کنند.

مکمل‌های غذایی: برخی مکمل‌های غذایی شامل ویتامین D، کلسیم و پروتئین‌ها به عنوان راهکاری برای رشد قد معرفی شده‌اند. با این حال، بهترین راه برای تامین این مواد مغذی از طریق مصرف غذاهای سالم و متنوع است که در آن فراوانی مواد مغذی وجود دارد. در هر صورت، قبل از استفاده از هر نوع محصولی برای افزایش قد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

مهمترین مواردی که هنگام تصمیم به افزایش قد باید مورد بررسی قرار داده شوند: نوع فعالیت فیزیکی: علاوه بر مراقبت از تغذیه، فعالیت های فیزیکی مطمئن می تواند به بهبود قد کمک کند. تمرینات ورزشی مانند فوتبال، بسکتبال، شنا و کوهنوردی می توانند به تمرینات کششی و تفریحی اضافه شوند تا به فعالیت‌های متحرک و افزایش قد کمک کنند. روش های نوین: متاسفانه به دلیل وجود اطلاعات نادرست در اینترنت، برخی از شرکت ها و فروشگاه ها برای فروش محصولات خود در زمینه رشد قد از تکنولوژی های جدید و نوآورانه استفاده می کنند. در بعضی موارد، این شرکت ها ادعا می کنند که محصولاتشان، مثل قرص ها یا هورمون های مصنوعی، می توانند به طور سریع و آسان قد شما را افزایش دهند.

اما بیشترین تاثیرات کنترل کیفی و کارآیی محصولات جدیدی که به بازار عرضه شده اند هنوز تحت بررسی است. بسیاری از متخصصان دارای پایگاه دانش در زمینه طب سنتی برای بلندتر کردن قد افراد، از طرق سنتی مثل تمرینات طولانی مدت، تعادل تغذیه، ورزش، و استفاده از گیاهان و مواد طبیعی استفاده می کنند. راهکارهای طب سنتی: مطالعات نشان داده اند که برخی از گیاهان مانند اسپرس، چای کوهی، گل مغان و حتی برخی از مکمل های گیاهی می توانند به فرد کمک کنند تا قد خود را افزایش دهد. اطلاعات دقیق تر در این زمینه میتواند افرادی که بیشتر به طب سنتی علاقه مند هستند را تحت تاثیر قرار دهد.

تغذیه: نوعی از تغذیه که در آن باعث می شود که بدن هورمون هایی در خصوص رشد بیشتری ترشح کند، می تواند به افزایش قد شما کمک کند. برخی از مواد غذایی مانند پروتئین ها و ویتامین D می تواند به فرد کمک کند تا بهترین نوع غذا را برای افزایش حداکثر قد در رژیم غذایی روزانه خود قرار بگنجاند.

روش های افزایش قد
چگونه قد خود را افزایش دهیم؟

مالکیت معنوی مجله سلامت پلاس (healthplusmag.ir) علامت تجاری ناشر است. سایر علائم تجاری مورد استفاده در این مقاله متعلق به دارندگان علامت تجاری مربوطه می باشد. ناشر وابسته یا مرتبط با دارندگان علامت تجاری نیست، و توسط دارندگان علامت تجاری حمایت، تایید یا ایجاد نشده است، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد و هیچ ادعایی از سوی ناشر نسبت به حقوق مربوط به علائم تجاری شخص ثالث وجود ندارد.


لینک سایت مرجع

استفاده از روش های طب سنتی برای افزایش قد

Image