کاشت ابرو طبیعی | مراحل، ماندگاری، مزایا، عوارض و هزینه

زیبایی و تناسب اندام

کاشت ابرو چیست ؟

بسیاری از خانم‌ها تصور می‌کنند که تاتو و هاشور بهترین روش برای پر کردن ابروها و فرم دهی به آن‌ها است. این موضوع معمولا ناشی از عدم شناخت کافی از هریک از روش‌های زیبایی و مزیت‌ها و معایب آن است.

باید بدانید که این دو روش موقتی هستند و ظاهری طبیعی به ابروهای فرد نمی‌بخشند. رنگ تاتو و هاشور شیمیایی بوده و با موهای طبیعی ابرو تفاوت دارند. همچنین بعد از مدت کوتاهی باید برای تمدید آن اقدام شود. در هر بار تمدید نیز باید درد و زخم‌های ناشی از آن را تحمل کرده و در نهایت نیز ممکن است به نتیجه دلخواه خود نرسید.

در مقابل این روش‌ها کاشت ابرو یکی از روش‌هایی است که زیبایی را به‌صورت دائمی به شما هدیه می‌دهد. در فرایند کاشت ابرو، موها از نواحی اطراف سر یا کناره‌های گوش برداشته شده و در ناحیه ابرو کاشته می شوند. به همین دلیل نتیجه‌ای کاملا نچرال و طبیعی خواهند داشت.

روش‌های مختلف کاشت ابرو تقریبا با روش‌های کاشت مو یکسان است و می‌توان آن را نوعی کاشت مو در ناحیه ابروها دانست. در این فرآیند علاوه بر موها، ارگان‌های کوچک تولیدکننده مواد موردنیاز برای رشد تار موها نیز منتقل می‌شوند. همین موضوع است که باعث می‌شود نتایج کاشت ابرو برای همیشه باقی بمانند و ابروهایی طبیعی حتی بهتر از روز اول را به شما هدیه دهند. موهای کاشته شده کاملا شبیه به موهای طبیعی هستند و رشد می‌کنند؛ بنابراین شما نیاز به اصلاح و کوتاهی ابروها بعد از کاشت خواهید داشت.


چرا ابروها می‌ریزند؟

پیدا کردن علت ریزش ابروها یکی از مهم‌ترین مراحل برای انتخاب روش مناسب کاشت ابرو است. قبل از کاشت ابرو، باید علت ریزش آن‌ها درمان شود. توجه کنید که موهایی که در فرایند کاشت ابرو استفاده می‌شوند، موهایی کاملا طبیعی هستند و فرایند رشد آن‌ها نیز با موهای طبیعی تفاوتی ندارد.

بنابراین هر دلیلی که باعث ریزش ابروها شده است، می‌تواند بر روی موهای کاشته شده نیز تاثیر بگذارد. ممکن است بعضی از این دلایل مانند دلایل ارثی قابل درمان نباشند؛ اما شاید بتوان از طریق روش‌هایی آن‌ها را کنترل کرد. از دست دادن یا کم پشتی ابروها می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • بیماری‌های تیروئیدی،
  • افزایش سن افراد،
  • بیماری‌های عمومی یا سیستمیک،
  • آلوپسی آره‌تا،
  • سوختگی،
  • تاتو و هاشور ابرو،
  • عفونت،
  • کندن و برداشتن بیش از حد ابروها،
  • اختلال در رشد ابروها به صورت مادرزادی،
  • افرادی که به صورت ارثی و ژنتیکی مستعد از دست دادن ابروها یا کم پشت شدنشان هستند.

به هر حال دلیل کم‌پشتی و ریزش ابروی شما هر کدام از موارد بالا که باشد، بهترین راه داشتن ابروهایی ضخیم، کاشت ابرو است. روش‌هایی مانند تاتو، هاشور، استفاده از مداد ابرو و سایر شیوه‌های مشابه می‌توانند تا حدی ظاهر ابروی شما را بهبود بخشند، ولی در ایجاد ابروهای ضخیم و طبیعی ناتوان‌اند.


در تمام روش‌های زیباسازی، طبیعی بودن نتایج برای همه‌ی متقاضیان اهمیت دارد. موضوعی که در کاشت ابرو به خوبی قابل دستیابی است و این روش ابروهایی ضخیم و طبیعی را به شما هدیه می‌دهد.

روش‌های مختلف کاشت ابرو

از زمانی که کاشت ابرو به‌عنوان روشی برای پرپشت کردن ابروها و حل مشکلات ریزش آن‌ها مطرح شد، روش‌های مختلفی ایجاد شدند. نکته مهم در همه روش این است که در جلسات مشاوره قبل از کاشت، با توجه به ترکیب چهره و صورت فرد باید طرح ابرو کاملا مشخص شود تا پزشک بداند که موهای برداشته شده را در چه محلی و با چه زاویه‌ای قرار دهد؛ اما سوال اینجا است که جدیدترین روش کاشت ابرو چیست و کدام‌یک از روش‌ها تاثیر بیشتری خواهد گذاشت؟

روش کاشت نواری یا FUT

این روش یکی از روش‌های قدیمی تر کاشت مو است که کاربرد بسیار زیادی دارد. البته این روش هنوز هم یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای کاشت مو و ابرو است. ابروهای کاشته شده با این روش جلوه‌ای طبیعی داشته و حالتی وز و شانه‌ای پیدا نمی کنند. در این روش با وجود دقت بالای جراح، در نهایت رشد ابروها در جهت بسیار مناسب بوده و زاویه رشد موها با موهای طبیعی ابرو کاملا منطبق است.

در روش کاشت نواری یا FUT موها معمولا از پشت گوش‌ها یا روی سر برداشته می‌شوند. در واقع برای برداشت موها یک برش نواری در قسمت موردنظر ایجاد شده و بعد از برداشت موها، برش ایجاد شده بخیه می‌خورد.

 

کاشت ابرو به روش FUT دقیقا مانند روش نواری در کاشت مو است. در این روش گرافت های برداشت شده با استفاده از سوزن‌های مخصوص با دقت در ناحیه موردنظر کاشت می‌شوند تا جهت خواب ابروها و زاویه رشد موها با موهای طبیعی تفاوتی نداشته باشند.

ابروهای کاشته شده در این روش کاملا طبیعی هستند و به همین دلیل مانند ابروی طبیعی رشد می‌کنند. پس بعد از تثبیت نتایج کاشت می‌توانید ابروهای خود را مثل قبل اصلاح کنید.


روش غیر جراحی FUE

یکی دیگر از روش‌های کاشت ابرو، روش FUE یا برداشت غیرنواری و غیر جراحی است. این روش را می‌توان هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان به کار گرفت و یکی از بی دردسرترین روش‌های کاشت ابرو است.

در این روش تارهای مو از ناحیه پشت سر برداشته می‌شوند، چراکه در این ناحیه تراکم موها بیشتر است و به دلیل قطر کمتر، شباهت موها به موهای طبیعی ابرو نیز بسیار بیشتر خواهد بود. علاوه بر این ظرافت موها باعث می‌شود که ابروهای شما طبیعی‌تر شوند و کاشت با دقت بیشتری انجام شود.

جراحی انجام شده در این روش بسیار سبک‌تر از روش FUT است و به همین دلیل دوره نقاهت بسیار کوتاه‌تری هم دارد. پس از کاشت ابرو با این روش جای زخم بر روی بانک موی فرد باقی نمی‌ماند و به دلیل عدم نیاز به استراحت طولانی، فرد بعد از کاشت می‌تواند به کارهای روزمره خود بپردازد.

در روش FUE برای حفظ سلامت موها و فولیکول‌های آن، در هر انتقال تنها یک فولیکول برداشته شده و با زاویه مناسب در محل موردنظر کاشته می‌شود؛ بنابراین این روش نیازی به برش و بخیه نخواهد داشت. همین موضوع باعث می‌شود که FUE یکی از جراحی‌های کم تهاجمی باشد و به دلیل نبود زخم و خونریزی و طبیعتا درد کمتر به یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاشت مو تبدیل شود.

کاشت ابرو طبیعی | مراحل، ماندگاری، مزایا، عوارض و هزینه
در تمام روش‌های زیباسازی، طبیعی بودن نتایج برای همه‌ی متقاضیان اهمیت دارد. موضوعی که در کاشت ابرو به خوبی قابل دستیابی است و این روش ابروهایی ضخیم و طبیعی را به شما هدیه می‌دهد.

مالکیت معنوی مجله سلامت پلاس (healthplusmag.ir) علامت تجاری ناشر است. سایر علائم تجاری مورد استفاده در این مقاله متعلق به دارندگان علامت تجاری مربوطه می باشد. ناشر وابسته یا مرتبط با دارندگان علامت تجاری نیست، و توسط دارندگان علامت تجاری حمایت، تایید یا ایجاد نشده است، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد و هیچ ادعایی از سوی ناشر نسبت به حقوق مربوط به علائم تجاری شخص ثالث وجود ندارد.


لینک سایت مرجع

پیدا کردن علت ریزش ابروها یکی از مهم‌ترین مراحل برای انتخاب روش مناسب کاشت ابرو است. قبل از کاشت ابرو، باید علت ریزش آن‌ها درمان شود.

Image