درمان و پاکسازی کبد چرب در طب سنتی

  • خانه
  • فهرست مطالب
  • درمان و پاکسازی کبد چرب در طب سنتی
3 مجله سلامت  3 طب سنتی
درمان و پاکسازی کبد چرب در طب سنتی

برای پاکسازی کبد چرب در طب سنتی از دمنوش های گیاهی مانند دمنوش چای سبز یا گل داوودی استفاده می شود. همچنین عرقیات گیاهی مانند عرق خار مریم و عرق شاهتره و کاسنی بیشترین کاربرد برای درمان کبد چرب در طب سنتی دارند. در کنار این روش های خانگی، توصیه به استفاده از یک الگوی غذایی مناسب و سالم و انجام فعالیت فیزیکی می شود.

  • دسته بندی: سبک زندگی
  • تاریخ انتشار: 1403/06/14
  • زمان مطالعه: 11 دقیقه

درمان و پاکسازی کبد چرب در طب سنتی، برای کبد چرب چی بخوریم

برای پاکسازی کبد چرب در طب سنتی از دمنوش های گیاهی مانند دمنوش چای سبز یا گل داوودی استفاده می شود. همچنین عرقیات گیاهی مانند عرق خار مریم و عرق شاهتره و کاسنی بیشترین کاربرد برای درمان کبد چرب در طب سنتی دارند. در کنار این روش های خانگی، توصیه به استفاده از یک الگوی غذایی مناسب و سالم و انجام فعالیت فیزیکی می شود.

برای  کبد چرب چی بخوریم؟

مجله سلامتی مرسی درمان بهترین روش برای پاکسازی کبد چرب را عرضه می کند.  و یکبار برای همیشه به سوال چگونه کبد را پاکسازی کنیم ؟ پاسخ منطقی می دهیم. ما به شما اطمینان میدهیم که با مطالعه این مقاله  به درک درستی از درمان کبد چرب خانگی برسید. بلکه در خانه بتوانید با اقدامات موثر و کم هزینه، از عوارض این بیماری جلوگیری کنید.

روش های ارائه شده برای پاکسازی کبد چرب در طب سنتی صرفا برای جلوگیری از پیشرفت بیماری و یا عود مجدد آن در آینده است. لذا اگر شما دارای کبد چرب گرید 1، 2 و یا گرید سوم هستید و طی آزمایش کبد چرب Sgpt  میزان پیشرفت بیماری شما معلوم شده است. بهتره برای درمان قطعی و کاهش عوارض یا علائم کبد چرب از بهترین قرص خارجی برای کبد چرب  استفاده کنید.

البته مدت زمان درمان کبد چرب در افراد، بستگی به درجه بیماری آنها و میزان پیشرفت آن دارد. ممکنه طول درمان در شخصی یک دوره 30الی 60روزه باشد.  و یا اینکه ممکنه فردی با علائم کبد چرب گرید 1 در یک دوره زمانی 15الی 20روز درمان شود. البته این درمان به کیفیت و نوع داروی گیاهی برای کبد چرب هم بستگی دارد.

برای جلوگیری از ابتلا مجدد به این بیماری لازمه که از روش های نوین طب سنتی برای درمان خود بهره ببرید.

مدت زمان درمان کبد چرب

وجود میزان معینی چربی در جگر انسان طبیعی است. اما طبق تحقیقات سازمانِ  غذا و داروی آمریکا و اتحادیه اروپا، اگر میزان تجمیع رسوبات سموم و چربی در کبد بیش از 5یا 10% وزن کبد باشد. ممکنه باعث صدمه وارد شدن به بافت کبد و یا وجود سایر عوارض در بدن افراد شود.

عوامل مختلفی طی سالیان سال دست به دست هم میدهند. تا میزان رسوبات سموم و چربی ها در کبد انسان بالا میرود. به عبارتی کسی نمیتواند ادعا کند که در مدت یک هفته یا در عرض 1 ماه به این بیماری پنهان مبتلا شده است.

لذا هنگام پیشگیری و اقدام برای درمان، باید صبور باشید. زیرا شما یک روزه مبتلا نشده اید که بخواهید یک روزه یا در زمان مشخصی درمان شوید. بنابر این در پاسخ به سوال :

درمان کبد چرب چند روز طول میکشه باید گفت : در بعضی از بیماران یک دوره 30روزه یا 45 روزه ممکنه طول بکشد. مثلا مادر بزرگ خود من الان نزدیک 1ساله که دارو میخورد.

و یا ممکنه در عده ای دیگر یک دوره 60روزه باشد. که در اینصورت باید به طور مرتب و در ساعات تعیین شده، دارو های تجویز شده را مصرف کنند. تا اینکه  این بیماری را در نقطه ای متوقف و مهار کنند. بعد از آن نوبت به درمان خانگی کبد چرب در طب سنتی میرسد. که با روش های ارائه شده در این مقاله می توانید از پیشرفت و یا عود مجدد آن جلوگیری کنید.

برای پاکسازی کبد چه بخوریم؟

برای پاکسازی کبد چرب چه بخوریم

برای پاکسازی کبد در طب سنتی می توانید از عرقیات گیاهی و یا دم نوش های گیاهی استفاده کنید. یا به مدت 40 روز و هر روز یک نوبت تعداد 2 پیمانه خاکشیر با نصف لیموی تازه در  آب ولرم مخلوط کنید. و مقداری عسل به آن اضافه کرده 2ساعتی در یخچال نگهداری کرده و بعد میل کنید.

عرقیات گیاهی را در فواصل زمانی مشخص مصرف کنید. نکته مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد، اینه که استمرار و  پشتکار کافی در اعمال درمان های گیاهی در خانه به خرج بدهید. و توقع نداشته باشید که با یکبار مصرف کردن این عرقیات گیاهی معجزه ای در بدن شما رخ دهد.

دوم اینکه ممکنه شخصی تا ماه های متوالی  برای درمان کبد چرب با عرقیات اقدام کند. اما به نتیجه درمانی مطلوب و دلخواهی نرسیده باشد. در اینجا باید بهتون بگیم مقصر شما نیستید. با توجه به گسترش روز افزون عرق های  گیاهی در قفسه فروشگاه ها و عطاری های داخل کشور، متاسفانه نزدیک به 90% این محصولات از کیفیت مطلوب و مناسبی برخوردار نیستند.

و قسمت بیشتر عرضه عرق گیاهی برای کبد چرب، را آب آشامیدنی تشکیل میدهد. و درصد خیلی کمی به محتویات آن اسانس اضافه میکنند. متاسفانه از این دست اتفاقات در کشور ما زیاد می افتد. بنابر این  در پاسخ به سوال برای پاکسازی کبد چه بخوریم ؟ باید گفت درمان کبد چرب با عرقیات گیاهی ممکن و منطقی است. به شرطی که  از یک کارگاه خانگی معتبر یا شرکت های سازنده معروف با برند های شناخته شده بتوانید تهیه کنید.  یا خودتان در منزل اقدام به تهیه این عرقیات کنید.

عرق گیاهی برای کبد چرب در طب سنتی

 

عرق خار مریم و کاسنی برای پاکسازی کبد چرب مفید هستند
  • عرق شاه تره و عرق کاسنی اگر با همدیگر ترکیب شوند معجزه ای برای کبد چرب است. گیاه شاه تره طبع خنک دارد و حرارت بالای بدن و کبد را می گیرد، گیاه کاسنی طبع معتدل و سردی دارد و کبد را از وجود سموم و مواد زائده آن کاملا پاکسازی میکند.

  • عرق خار مریم : پایه و اساس تمام داروهای گیاهی برای کبد چرب از عصاره خار مریم تشکیل شده است. این گیاه حاوی سیلیمارین است و خاصیت آنتی اکسیدان بسیار بالایی دارد. تا جاییکه در سراسر جهان از  گیاه خار مریم به عنوان اولین معجزه برای کبد چرب نام می برند.

  • عرق رازیانه هم یکی دیگر از گزینه ها ی درمان کبد چرب در طب سنتی است. گیاه رازیانه به دلیل خاصیت ادرار آوری که دارد باعث دفع سموم و مواد زائد از بدن همراه با ادرا می شود.

تذکر مهم :

در روش درمان کبد چرب خانگی با عرقیات گیاهی، مصرف افراطی این عرقیات عوارض زیر را به دنبال دارد. لازمه که در مصرف آنها تعادل به خرج دهید.

  • تهوع

  • استفراغ

  • سردرد

  • ایجاد آلرژی مانند خارش یا کهیر پوستی

دمنوش گیاهی برای کبد چرب

دمنوش چای سبز و مریم گلی حاوی آنتی اکسیدان بالایی بوده و برای درمان کبد چرب موثر هستند

در طب سنتی درمان کبد چرب با دم نوش گیاهی هم امکان پذیر است. در مقایسه با درمان کبد چرب با عرقیات،  من خودم به شخصه دم نوش گیاهی برای کبد چرب را بیشتر می پسندم.

مثلا اگه شما گیاه خار مریم یا شاه تره و کاسنی را گیر بیاورید و با آن  دم نوش درست کنید. کارایی و عملکرد قابل قبول تری در درمان و سم زدایی کبد دارد.

دمنوش های گیاهی زیر برای درمان کبد چرب فوق العاده موثر هستند.

  • درمان خانگی کبد چرب با دمنوش گل داوودی این گیاه خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهابی زیادی دارد. و در بازسازی سلولهای کبدی موثر است.

  • دمنوش چای سبز : همه با با خاصیت بی نظیر چای سبز و خاصیت چربی سوزی و پایین آوردن کلسترول و چربی خون آشنا هستیم. لذا در بین وعده های غذایی خود بجای چای سیاه از دم نوش چای سبز برای درمان کبد چرب خود استفاده کنید.

  • دیگر دمنوش گیاهی برای کبد چرب گیاه مریم گلی است. و در درمان و پیشگیری از بیماری کبد سمی و چرب موثر است. گیاه مریم گلی خاصیت ادرار آوری دارد. و سبب دفع سموم و مواد زائده از بدن از طریق ادار می شود.

  • از دیگر دمنوش های گیاهی برای درمان کبد چرب خانگی دمنوش بادرنجبویه و قاصدک است.

گیاه بادرنجبویه با فعال کردن آنزیم های تجزیه کبد چرب به دفع سموم و چربی از کبد ما کمک میکند. گیاه قاصدک هم به افزایش تولید صفرا در پاکسازی کبد چرب در طب سنتی کمک می کند.

 

نکات مهم در تهیه دمنوش های گیاهی برای کبد چرب

دم نوش را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید. زیرا قل زدن و جوشیدن دمنوش ها،  خاصیت درمانی آنها را تا حد بسیار زیادی پایین می آورد. سعی کنید دمنوش را با آب جوشیده سرد شده تهیه کنید. و روی گرمای غیر مستقیم قرار دهید.

مصرف بیش از اندازه دمنوش های گیاهی برای درمان کبد چرب ممکنه تاثیر معکوس داشته باشد. اگر باردار هستید و یا بچه شیر خواره دارید در مورد استفاده از دم نوش های گیاهی برای درمان هر بیماری که دارید. سعی کنید در اولین گام با پزشک خود مشورت کنید.

اگر از من سوال کنند که برای درمان کبد چرب چه چیزی خوب است ؟ پاسخی که میدهم اینه که از عرق خار مریم و شاه تره استفاده کنید. البته دم نوش گیاهی این گیاهان خاصیت بیشتری دارد.

هفت گیاه برای درمان کبد چرب

  • خار مریم

  • مریم گلی

  • قاصدک

  • چای سبز

  • کاسنی

  • شاه تره

  • خاکشیر

حتما بخوانید قاتل کبد چرب چیست؟

 

درمان فوری کبد چرب با خاکشیر

خاکشیر گزینه مناسب و ارزانی برای پاکسازی و دفع سموم زائده از کبد است

بعضی از بیماران سوال میکنند که ناشتا برای کبد چرب چی بخوریم؟

از شب قبل یک قاشق غذاخوری خاکشیر را در داخل یک لیوان آب ولرم بریزید. و صبح موقع ناشتا بخورید. تکرار این عمل در صبح ناشتا حداقل به مدت 30روز باعث میشود. که حرارت و گرمی بالای کبد چرب گرفته شود. خاکشیر دشمن کبد چرب است.

در نتیجه شما ا اختلالات گوارشی مانند یبوست و خشکی روده  را دیگر نخواهید داشت. تکرار این روش به مدت 30روز از گسترش بیماری جلوگیری کرده و باعث تنظیم آنزیم های کبد چرب می شود. و به عنوان روشی قابل اطمینان در درمان فوری کبد چرب است.

اگر علائمی مانند خستگی زود رس و عصبانیت دارید. و یا مزه دهان شما تلخ است و بوی بدی دارد. با ریزش شدید موی سر و ابروها مواجه هستید. و شبها تا دیر وقت بیدارید و یا کابوس می بینید. اینها علائم کبد چرب هستند.

برای درمان کبد چرب در طب سنتی خاکشیر یک گزینه خوب و ارزان و در دسترس است.

 

درمان خانگی کبد چرب با زردچوبه

امروزه بعضی از شرکت های داروسازی  در ساخت قرص گیاهی کبد چرب از عصاره زردچوبه در ترکیبات خود استفاده می کنند. زردچوبه  به دلیل خاصیت ضد التهاب و آنتی اکسیدان بالایی که دارد. گزینه مناسبی در طب سنتی برای درمان  فوری کبد چرب است.

هر چند مصرف بالای زردچوبه باعث کاهش میل جنسی و تضعیف قوای جنسی مردان می شود.

اما خاصیت زردچوبه برای کبد چرب این است، که اولا به هضم غذا کمک میکند. خاصیت ضد التهاب و آنتی اکسیدان  متوسطی دارد. ثانیا برای دفع چربی های اضافی بدن و پایین آوردن کلسترول خون مناسب است. زردچوبه گیاهی با مزاج گرم و خشک است.

زردچوبه به صورت قرص و مکمل دارویی در دسترس قرار دارد.  هر چند مصرف بیش از اندازه زردچوبه مانع جذب آهن در بدن می شود. اما اضافه کردن زردچوبه به غذاها گزینه متوسطی  برای پاکسازی کبد در طب سنتی است.

 

درمان کبد چرب گرید 3 در طب سنتی

اگر در آزمایش کبد چرب مشخص شده که بیماری شما کبد چرب گرید 3 است. درمان و بهبودی این درجه از چربی کبد در طب سنتی پاسخگویی مناسبی نمی باشد. به این معنی که یک بیمار برای درمان کبد چرب گرید 3 نمی تواند با مصرف یک دم نوش گیاهی یا با عرقیات پیش پا افتاده که قسمت بیشتر آنها از آب تشکیل شده خودش را در خانه مداوا کند.

چیزی که مهمه بدانید این است که برای درمان کبد چرب گرید 3 حتما باید تحت نظر پزشک و طی دوره های  متوالی 30ال ی90روز و به صورت منظم قرص پاکسازی کبد چرب مصرف کنید. در مورد انتخاب نوع قرص های گیاهی به اندازه کافی توضیح دادیم.

بعلاوه تمام موارد ذکر شده تغییر سبک زندگی از کم تحرکی به داشتن حرکات فیزیکی مناسب در طی شبانه روز از قبیل کوهنوردی، دوچرخه سواری، ورزش با طناب، پیاده روی به صورت منظم و روزانه حداقل نیم ساعت و استخر و شنا کردن در اولویت برنامه های روزانه بیماران باشد.

تغییر سبک غذایی و اصلاح عادات غذایی و پرهیز از خوردن غذاهای پر چرب و شیرین راه کار مناسبی برای  درمان قطعی و به دست آوردن سلامتی مجدد در کبد چرب گرید 3 است.

صحبت از لغت فوری در درمان کبد چرب شد. هیچ بیماری یک شبه و یا یک ماهه اتفاق نمی افتد! لذا درمان فوری و یک شبه هم نداریم. پماد بی حسی نیست که بهش بزنید فورا خوب شود. از لغت فوری به عنوان اصطلاح استفاده شده است.   

برای پاکسازی کبد چرب در طب سنتی از دمنوش های گیاهی مانند دمنوش چای سبز یا گل داوودی استفاده می شود. همچنین عرقیات گیاهی مانند عرق خار مریم و عرق شاهتره و کاسنی بیشترین کاربرد برای درمان کبد چرب در طب سنتی دارند. در کنار این روش های خانگی، توصیه به استفاده از یک الگوی غذایی مناسب و سالم و انجام فعالیت فیزیکی می شود.

تغییر سبک غذایی و اصلاح عادات غذایی و پرهیز از خوردن غذاهای پر چرب و شیرین راه کار مناسبی برای درمان قطعی و به دست آوردن سلامتی مجدد در کبد چرب گرید 3 است.

هیچ بیماری یک شبه و یا یک ماهه اتفاق نمی افتد! لذا درمان فوری و یک شبه هم نداریم.

مجله سلامت پلاس – مدیر سایت
لینک سایت مرجع

رزرو تبلیغات

رزرو تبلیغات در مجله سلامت

تبلیغات در سایت

آخرین مطالب

روش خانگی درمان بواسیر
  • آشنایی با بیماری
  • 1403/08/01
روش خانگی درمان بواسیر
حجامت چیست
  • طب سنتی و اسلامی
  • 1403/08/01
حجامت چیست
تاثیر قلیان بر سلامت
  • سلامت و روان
  • 1403/08/01
تاثیر قلیان بر سلامت
تهیه رنگ موی طبیعی در کمترین زمان
  • مراقبت از مو
  • 1403/07/30
تهیه رنگ موی طبیعی در کمترین زمان
ریزش مو در کودکان
  • پیشگیری و درمان
  • 1403/07/30
ریزش مو در کودکان
عرق شاتره برای چی خوبه
  • خواص مواد غذایی
  • 1403/07/30
عرق شاتره برای چی خوبه
خواص باورنکردنی شکر سرخ
  • خواص مواد غذایی
  • 1403/07/30
خواص باورنکردنی شکر سرخ
زندگی با بیماری صرع
  • آشنایی با بیماری
  • 1403/07/30
زندگی با بیماری صرع
خواص عرق کاسنی
  • خواص مواد غذایی
  • 1403/07/30
خواص عرق کاسنی
خواص عرق شاتره
  • خواص مواد غذایی
  • 1403/07/30
خواص عرق شاتره

تی شرت آریا

انواع تی شرت های نخی مردانه

تبلیغات در سایت