آلوپسی (طاسی سر) و درمان

  • خانه
  • فهرست مطالب
  • آلوپسی (طاسی سر) و درمان
3 مجله سلامت  3 طب سنتی
آلوپسی (طاسی سر) و درمان

آلوپسی یا طاسی سر که به معنای ریزش سکه‌ای یا بخشی از مو است، یکی از بیماری‌های رایج در بین زنان و مردان است. درمان آلوپسی دکتر خیراندیش اینگونه به توضیح آلوپسی می‌پردازد.

  • دسته بندی: طب سنتی و اسلامی
  • تاریخ انتشار: 1403/07/26
  • زمان مطالعه: 13 دقیقه

آلوپسی (طاسی سر) و درمان آن با طب سنتی دکتر خیراندیش

آلوپسی یا طاسی سر که به معنای ریزش سکه‌ای یا بخشی از مو است، یکی از بیماری‌های رایج در بین زنان و مردان است. درمان آلوپسی دکتر خیراندیش اینگونه به توضیح آلوپسی می‌پردازد: بیماری آلوپسی یا طاسی سر موهای انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ریزش مو بصورت لکه‌ای یا سکه‌ای در این بیماری زیاد دیده می‌شود. ریزش تکه‌ای به‌مرور سبب می‌شود تا این تکه‌ها در کنار هم قرار بگیرند و کاهش موها بیشتر به چشم بیاید. عامل بیماری آلوپسی را حمله سلول‌های سیستم ایمنی بدن به فولیکول‌های مو می‌دانند و همین موضوع سبب می‌شود، موهای شما بریزد.

بیماری آلوپسی یا طاسی سر از نظر سنی محدوده خاصی ندارد و از کودکان تا بزرگسالان به این بیماری مبتلا می‌شوند؛ گاهی ممکن است طاسی فقط موهای سر را درگیر کند، اما گاهی در این بیماری کل بدن تحت تاثیر قرار می‌گیرد و موهای قسمت‌های مختلف بدن دچار تغییر و تحول می‌شوند. این بیماری به دلیل نقص سیستم ایمنی بدن رخ می‌دهد، در واقع، سیستم ایمنی به فولیکول‌های مو حمله می‌کند و به آن‌ها آسیب می‌زند.

طبق تحقیقات مختلفی که صورت‌گرفته است، آلوپسی تاکنون حدود ۱ تا ۲ درصد از جمعیت جهان را درگیر نموده است. افراد معمولاً پس از ابتلا به این بیماری با کاهش اعتمادبه‌نفس روبه‌رو می‌شوند. این روزها پیشرفت تکنولوژی، زمینه درمان و کنترل انواع بیماری‌ها را فراهم کرده است.

 

علائم آلوپسی یا طاسی سر از نظر طب سنتی

آلوپسی در برخی افراد بصورت آهسته شروع می‌شود و کم‌کم موهای خود را بصورت سکه‌ای از دست می‌دهند، ممکن است این ریزش بعد از مدتی تمام شود و فقط چند قسمت را درگیر کند یا اینکه ادامه‌دار باشد. در بعضی موارد پس از گذشت مدتی ریزش مو متوقف شده و افراد بعد از گذشت یک سال از بیماری خود، نشانه‌های بهبودی و رویش مجدد مو را مشاهده کرده‌اند. این ریزش برای برخی فقط در سر اتفاق می‌افتد و برای برخی علاوه بر سر در ریش و ابرو و مژه نیز دیده می‌شود.

درباره علائم این بیماری در برخی بیماران شروع ریزش و سرعت گرفتن آن طی یک هفته دیده شده و بدون علائم بوده است. طی یک الی ۲ هفته ریزش مو سرعت گرفته و به بیشترین مقدار خود رسیده. اما در برخی افراد دچار سوزش و خارش پوست سر و سپس ریزش مو سکه‌ای شروع می‌شود که این نشانه شروع ریزش سکه‌ای مو است و بهتر است مراحل درمان شروع شود.

آلوپسی و عوامل آن از نظر طب سنتی

ریزش مو یا آلوپسی به ریزش قسمتی از سر یا ابرو یا ریش در طب سنتی می‌گویند که با نام‌های مولیسم یا دارالثعلب نیز شناخته می‌شود، دلیل اصلی آن در طب سنتی میکروب، کثافات و… می‌باشد. این بیماری از نظر طب سنتی به پیاز مو حمله می‌کند و پیاز مو را از بین می‌برد. برخی عوامل اصلی آلوپسی را می‌توان موارد زیر دانست:

  • حمله سیستم ایمنی بدن

  • استرس و اضطراب و بحران‌های روانی و عاطفی

  • غلظت خون

  • عفونت‌های ویروسی

  • عوامل ژنتیکی

  • رژیم غذایی نادرست: با گذشت زمان بیش‌تر متوجه می‌شویم که چگونه رژیم غذایی، هر بخش از بدن ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و رشد و وضعیت مو هم یکی از بخش‌های کلیدی و تاثیرپذیر است.

  • پرکاری و کم کاری تیروئید: پرکاری و کم کاری تیروئید یک بیماری قابل درمان است. این بیماری می‌تواند باعث ریزش شدید مو شود، که بهتر است در مصرف داروهای آن دقت شود.

 

درمان طاسی سر در زنان با طب سنتی

شنبلیله یک گیاه دارویی بسیار مفید می‌باشد که دارای خواص ضد ریزش مو و افزایش دهنده رشد مو است. دمنوش شنبلیله می‌تواند به افزایش تولید هورمون‌ها در زنان نیز کمک کند. تحقیقات نشان داده است که مصرف این دمنوش می‌تواند نقش بسیار زیادی در سلامت پوست و مو ایفا کند.‌

برای تهیه دمنوش شنبلیله، یک قاشق چایخوری پودر شنبلیله را در یک فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس دمنوش را صاف کنید و روزی دو بار بنوشید. قطعا پس از چندین ماه مصرف نتایج حاصل شده شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

داروهای گیاهی که در طب سنتی برای درمان آلوپسی توصیه می‌شود

داروهای گیاهی برای درمان آلوپسی در طب سنتی معرفی شده‌اند که به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

اسطوخودوس

یکی از گیاهانی است که خواص درمانی خیلی زیادی دارد و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها در طب سنتی مفید است. روغن اسطوخودوس را برای محل ریزش مو به مدت چند دقیقه بمالید و سپس بشویید. اینکار باعث تقویت پیازچه مو و فولیکول‌ها شده و ریزش مو را کاهش می‌دهد.

آب پیاز

آب پیاز یکی از مواردی است که مقدار زیادی گوگرد در خود دارد که این گوگرد سبب از بین رفتن میکروب‌ها و همچنین افزایش گردش خون در پوست سر شده، که نهایتا باعث تقویت مو می‌شود. روش استفاده از آب پیاز نیز مثل روغن اسطوخودوس است، کافی است آب پیاز را بگیرید و به قسمت‌هایی که دچار ریزش مو شده است، بمالید. بعد از چند دقیقه نیز آن قسمت را بشویید.

گیاه آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا از جمله گیاهان دارویی است که بخاطر خواص زیادش برای پوست شهرت دارد، علاوه بر این برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت پوست سر نیز مفید است. برای استفاده از آلوئه‌ورا کافی است ژل داخل آن را استخراج کرده و به محل‌های ریزش سکه آلوپسی روی سر یا ریش به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید.

چای سبز برای درمان آلوپسی

چایی سبز یکی از موادی است که مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان، ساپونین و کاتچین را در خود دارد. این مواد سبب می‌شوند سلول‌های پوست سر خیلی خوب تقویت شوند. چای سبز به موی سر برای رویش مجدد کمک می‌کند. برای استفاده از این گیاه دارویی باید آن را دم کنید و بر روی دستمالی بریزید و این دستمال را در محل‌های ریزش مو قرار دهید و مدت چند دقیقه صبر کنید.

شیرنارگیل و درمان آلوپسی

برای استفاده از شیر نارگیل باید مقداری آرد را با شیر نارگیل میکس کنید تا خمیر شود. بعد از درست کردن خمیر شیرنارگیل، آن را به قسمت‌هایی از سر که دچار ریزش مو شده است، بمالید. این خمیر نیز باعث تقویت گردش خودن و همچنین تقویت فولیکول‌های آسیب‌دیده در پوست سر می‌شوند.

 

تغذیه مناسب برای درمان طاسی مو و جلوگیری از ریزش

خوردن غذاهای سالم و مقوی می تواند به بهبود سلامت عمومی بدن و تقویت موها کمک کند. برخی از غذاهایی که برای سلامت مو مفید هستند عبارتند از:

  • سبزیجات: سبزیجات سرشار از ویتامین.ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها هستند که برای سلامت مو ضروری می‌باشند. به همین دلیل گفته می‌شود قرار دادن سبزیجات در رژیم غذایی می‌تواند مفید باشد.

  • میوه‌ها: تحقیقات نشان داده است که مصرف منظم میوه می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی پوست و مو داشته باشد و از ابتلا به طاسی جلوگیری کند.‌

  • غلات کامل: غلات کامل منبع خوبی از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. بنابراین علاوه بر کمک به سلامت عمومی بدن می‌توانند برای درمان طاسی نیز مفید باشند.

  • پروتئین‌های بدون چربی: پروتئین های بدون چربی مانند ماهی، مرغ و حبوبات برای رشد و ترمیم مو ضروری‌اند و به سلامت و زیبایی بیشتر پوست و مو کمک می‌کنند.

 

درمان آلوپسی یا ریزش مو دکتر خیراندیش

به بیان دکتر خیر اندیش، ریزش موی سکه‌ای یا آلوپسی‌ ناشی از سردی موضعی است. که برای درمان آن می‌توانید مراحل زیر را با دقت انجام دهید.

  • روغن مالی محل ریزش موی شدید با روغن سیاه دانه روزی سه مرتبه و در مدت ۲۱ روز پشت سر هم می‌تواند باعث کاهش ریزش مو شود.

  • جوشانده اسطوخودوس با سنبل‌الطیب هر روز یک لیوان با عسل.

  • اسانس نعنا یا روغن نعنا می‌تواند برای درمان ریزش موی سکه‌ای مفید باشد، برای اینکار محل ریزش مو  را با روغن مالش دهید.

آلوپسی یا طاسی سر، یک بیماری پوستی است که به علت عوامل مختلفی همچون قارچ و یا عفونت در سر پدید می آید. به عبارتی این فرایند شامل از دست دادن مو در نواحی مختلف سر است. این بیماری به دلیل افزایش تولید چربی در پوست، خشکی پوست و تنظیم نامناسب چربی پوست اتفاق می افتد.

در طب سنتی دکتر خیراندیش، بیماری آلوپسی با استفاده از روش های مختلف درمان می شود. در این روش ها، مواد طبیعی و گیاهی برای درمان آلوپسی بکار برده می شود.

استفاده از مواد ضد التهاب و ضد عفونی می تواند به کنترل آلودگی ها و التهاب ها در پوست کمک کند. همچنین، تغذیه سالم و متعادل نقش مهمی در درمان آلوپسی دارد. مصرف مواد غذایی مناسب مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، ماهی و محصولات لبنی در بهبود وضعیت پوست تاثیرگذار است.

رعایت بهداشت پوستی نیز در درمان آلوپسی بسیار مهم است. استفاده از محصولات پوستی با خاصیت مرطوب کننده و حاوی عناصر معدنی می تواند به بهبود وضعیت پوست کمک کند.

مهم است که قبل از شروع هر درمانی، به متخصص پوست مراجعه کنید تا درمان مناسب برای بیماری آلوپسی شما را تعیین کند.

 

درمان ریزش مو صفراوی دکتر خیراندیش

دکتر خیراندیش به کسانی که از ریزش موی صفراوی رنج می‌برند، توصیه می‌کند که حجامت و زالو درمانی موی سر را جدی بگیرند و از آن غافل نشوند.

این افراد با استفاده از روغن زیتون و همچنین داشتن یک رژیم غذایی دارای طبع گرم می‌توانند به سلامت عمومی و همچنین رویش مجدد موی خود کمک کنند.

استفاده از نمک و شست‌و‌شوی مو‌ با آب نمک نیز بسیار برای درمان ریزش مفید است.

 

درمان نازک شدن مو دکتر خیراندیش

اگر از نازکی موی خود رنج می‌برید و می‌خواهید این عارضه را درمان کنید، می‌توانید از روغن رازیانه برای ماساژ موی خود استفاده نمایید.

دکتر خیراندیش بر این باور است که روغن رازیانه یک تقویت‌کننده مفید است که می‌تواند بسیاری از آسیب‌های پوست و مو را درمان کند و موجب حجم‌گیری و افزایش ضخامت موهای شما شود.

 

درمان ریزش سکه ای ریش دکتر خیراندیش

ریزش سکه ‌ای ریش به علت عوامل ژنتیکی، تغذیه نامناسب، استرس، بیماری ‌های عروقی، تغییرات هورمونی یا عوامل خارجی مانند استفاده از محصولات شیمیایی، دوران بارداری، شیردهی و مصرف برخی داروها رخ میدهد.

درمان ریزش سکه ‌ای ریش می‌ تواند به شکل ‌های مختلفی صورت بگیرد و بستگی به علت اصلی ریزش ریش دارد. بهتر است قبل از درمان با یک دکتر متخصص پوست و مو مشورت کنید تا علت ریزش ریش را تشخیص دهد و روش درمانی مناسب را برای شما تعیین کند.

برای درمان ریزش سکه ‌ای ریش می ‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

– مراقبت از موی ریش: از شامپو های حاوی مواد ضد ریزش مو استفاده کنید و موهای خود را بطور دقیق تمیز و مرطوب نگه دارید.

– مداومت درمان ‌های موضعی: استفاده از محصولات حاوی مواد شیمیایی یا مواد ضد ریزش مو ممکن است درمان ریزش سکه ‌ای ریش را تسریع کند.

– ایجاد سبک زندگی سالم: استرس نداشته باشید، به بدن خود استراحت کافی بدهید، فعالیت ‌های ورزشی مناسبی انجام دهید و به سلامت خود اهمیت دهید.

– عوامل خارجی: استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی مواد شیمیایی زیاد را به حداقل برسانید و همچنین از دستگاه ‌های گرمایی مانند حالت دهنده مو کمتر استفاده کنید.

– مصرف مکمل‌ های غذایی: استفاده از مکمل ‌های غذایی حاوی ویتامین ‌ها و مواد مغذی می ‌تواند رشد ریش را تقویت کند و در درمان ریزش سکه ای ریش تاثیر داشته باشد.

رعایت این موارد منجر به درمان ریزش سکه ‌ای ریش می شود.

درمان قارچ پوست سر دکتر خیراندیش

قارچ پوست سر یکی از مهم‌ترین دلایل ریزش محسوب می‌شود. دکتر خیراندیش توصیه می‌کند برای جلوگیری از قارچ و ریزش مو به این دلیل کافی است یک قاشق چای خوری عسل را با مقداری روغن نارگیل مخلوط کنید و بر روی مو بزنید. قطعا نتایج شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

کافی است این کار چندین بار تکرار شود تا ریزش به طور قابل توجهی کاهش یابد.

نرمی مو دکتر خیراندیش

داشتن موی نرم و زیبا هدفی است که افراد بسیاری در پی دستیابی به آن نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند و سعی می‌کنند با استفاده از طب سنتی بسیاری از مشکلات خود را درمان کنند.

دکتر خیراندیش به عنوان یکی از بهترین حکیمان طب سنتی توصیه می‌کند برای نرمی مو مقداری لعاب گل ختمی، برگ کنجد و برگ بید را پودر کرده و مخلوط کنید و به سر ببندید. این کار لازم است چندین بار تکرار شود تا نتایج دلخواه آشکار گردد.

لازم است بدانید که این طبیب خبره توصیه می‌‌کند که برای رفع زبری مو آن را با سرکه سیب یا جوشانده گل ختمی بشویید و پس از خروج از حمام روغن کتیرا، روغن بادام شیرین و بنفشه به موهای خود بزنید.

 

رویش مجدد مو

رویش مجدد مو دکتر خیراندیش

رویش مجدد مو یا همان ترمیم مو، یک روش درمانی است که برای بهبود رویش دوباره موها استفاده می‌ شود. دکتر خیراندیش یکی از پزشکان سرشناس است که در این زمینه فعالیت می ‌کند و شما می توانید به ایشان مراجعه نمایید. استفاده از روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، آرگان، رزماری و آووکادو کمک بسزایی در رویش مجدد مو می کند.

رویش مجدد مو معمولا برای افرادی که با مشکل ریزش مو مواجه هستند، توصیه می ‌شود ترمیم موها برای افرادی که به علت بیماری ‌ها، ژنتیک، ترمیم شیمیایی مو یا عوامل محیطی موهای ضعیف و نازکی دارند، قابل استفاده است. در نظر داشته باشید که روش های تقویت مو با طب سنتی نتایج فوری ندارد و نیازمند صبر و پیوستگی است. دکتر خیراندیش به عنوان یک متخصص در این زمینه می ‌تواند اطلاعات لازم را درباره روش ‌های مختلف ترمیم مو و همچنین درمان ریزش سکه ای ریش به شما ارائه دهد.

رویش مجدد مو با طب سنتی دکتر ضیایی

دکتر ضیایی توصیه می‌شود که برای رویش مجدد مو و همچنین جلوگیری از طاسی از روغن کندش استفاده شود. این روغن فوق‌العاده اثرات بسیار زیادی بر روی مو دارد که یکی از آن‌ها جلوگیری از ریزش و رشد مجدد مو است. قطعا با استفاده از این روغن شما می‌تواند موی خود را زیبا، شاداب و سالم نگه دارید.

این حکیم خبره توصیه می‌کند که از مزایای آب پیاز برای مو غافل نشوید. قطعا استفاده از آب پیاز می‌تواند اثرات فوق‌العاده‌ای بر روی رویش مجدد مو و جلوگیری از شکنندگی داشته باشد.

آلوپسی یا طاسی سر که به معنای ریزش سکه‌ای یا بخشی از مو است، یکی از بیماری‌های رایج در بین زنان و مردان است. درمان آلوپسی دکتر خیراندیش اینگونه به توضیح آلوپسی می‌پردازد.

درمان ریزش سکه ‌ای مو

دکتر خیراندیش به عنوان یکی از بهترین حکیمان طب سنتی توصیه می‌کند برای نرمی مو مقداری لعاب گل ختمی، برگ کنجد و برگ بید را پودر کرده و مخلوط کنید و به سر ببندید.

مجله سلامت پلاس – مدیر سایت
لینک سایت مرجع

مالکیت معنوی مجله سلامت پلاس (healthplusmag.ir) علامت تجاری ناشر است و سایر علائم تجاری مورد استفاده در این مطلب متعلق به دارندگان علامت تجاری مربوطه می باشد.
ناشر وابسته یا مرتبط با دارندگان علامت های تجاری نیست و توسط دارندگان علامت تجاری حمایت، تایید یا ایجاد نشده است مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد و هیچ ادعایی از سوی ناشر نسبت به حقوق مربوط به علائم تجاری شخص ثالث وجود ندارد.

رزرو تبلیغات

رزرو تبلیغات در مجله سلامت

تبلیغات در سایت

آخرین مطالب

روش خانگی درمان بواسیر
  • آشنایی با بیماری
  • 1403/08/01
روش خانگی درمان بواسیر
حجامت چیست
  • طب سنتی و اسلامی
  • 1403/08/01
حجامت چیست
تاثیر قلیان بر سلامت
  • سلامت و روان
  • 1403/08/01
تاثیر قلیان بر سلامت
تهیه رنگ موی طبیعی در کمترین زمان
  • مراقبت از مو
  • 1403/07/30
تهیه رنگ موی طبیعی در کمترین زمان
ریزش مو در کودکان
  • پیشگیری و درمان
  • 1403/07/30
ریزش مو در کودکان
عرق شاتره برای چی خوبه
  • خواص مواد غذایی
  • 1403/07/30
عرق شاتره برای چی خوبه
خواص باورنکردنی شکر سرخ
  • خواص مواد غذایی
  • 1403/07/30
خواص باورنکردنی شکر سرخ
زندگی با بیماری صرع
  • آشنایی با بیماری
  • 1403/07/30
زندگی با بیماری صرع
خواص عرق کاسنی
  • خواص مواد غذایی
  • 1403/07/30
خواص عرق کاسنی
خواص عرق شاتره
  • خواص مواد غذایی
  • 1403/07/30
خواص عرق شاتره

تی شرت آریا

انواع تی شرت های نخی مردانه

تبلیغات در سایت